Постинг
09.01.2010 23:45 -
Очарователен полъх от викторианска Англия - ПРЕРАФАЕЛИТИТЕ
Автор: sphinx
Категория: Изкуство
Прочетен: 15333 Коментари: 16 Гласове:
Последна промяна: 11.01.2010 01:11
Прочетен: 15333 Коментари: 16 Гласове:
20
Последна промяна: 11.01.2010 01:11
Привет приятели! :)
Вероятно не всеки от вас споделя моята любов към сюрреализма в изобразителното изкуство и за да не ставам досаден, реших да разнообразя публикациите си с нещо много красиво, надявайки се да ви допадне и да ви зарадва! Преди да продължа, искам да ви предупредя, че репродукциите, с които разполагам са твърде много, но понеже са много красиви (според мен), не намерих сили да махна някои от тях. Затова ще поставя в текста някои от картините (за да не ви е скучно), а останалите ще разположа в края на постинга.
Пожелавам ви приятни мигове!!!
ПРЕРАФАЕЛИЗЪМ (Pre-Raphaelitism) е направление в английската живопис и поезия, възникнало през втората половина на XIX век, с цел да се противопостави на условностите на викторианската епоха, академичните традиции и сляпото подражание на класическите образци. Наименованието "прерафаелити" (Pre-Raphaelites) подсказвало духовно родство с флорентинските художници от епохата на Ранния Ренесанс т.е. художниците "преди-Рафаел" и Микеланджело: Перуджино, Фра Анжелико, Джовани Белини. Най-видни представители на това направление били поетът и живописец Данте Габриел Росети, живописецът Уйлям Холман Хънт, Джон Евърет Миле, Мадокс Браун, Едуард Бърн-Джонс, Уйлям Морис, Артър Хюз, Уолтър Крейн и Уйлям Уотърхаус.
Първият етап от развитието на това направление започнал с възникването на така нареченото "Братство на прерафаелитите" (Pre-Raphaelite Brotherhood). Първоначално, това били Джон Евърет Миле, Уйлям Холман Хънт, Данте Габриел Росети и по-малкия му брат Уйлям Майкъл Росети, Томас Вулнер и живописците Фредерик Джон Стивънс и Джеймс Колинсън. Те споделяли напълно възгледите си за съвременно изкуство, а именно - били убедени, че съвременната английска живопис умира и най-доброто решение било, да се възроди искреността и простотата на ранното италианско изкуство т.е. изкуството преди Рафаел, когото смятали за основоположник на академизма. Така се зародила идеята за създаване на тайно общество, наречено "Братство на прерафаелитите", противопоставящо се на официалните художествени течения. До появата на прерафаелитите, британското изкуство се определяло главно от дейността на Кралската художествена академия, която се отнасяла много внимателно и подозрително към всяко нововъведение и се опитвала всячески да съхрани традициите на академизма.
Хънт, Миле и Росети публикували манифест в който изразявали нежеланието си да изобразяват хората и природата отвлечено-красиви, заявявайки, че им е омръзнала официалната митологична, историческа и религиозна живопис. Прерафаелитите искали да се върнат към детайлизацията и дълбоката, сочна палитра на живописците от епохата "Куатроченто". Принципите на "Братството" били подложени на яростна критика от страна на много известни по това време живописци. Положението било спасено от Джон Ръскин, който бил поет и най-влиятелният искуствовед и критик на Англия, независимо, че по това време бил едва 30-годишен. В няколко статии, публикувани във вестник "Таймс", той похвалил произведенията на прерафаелитите. Освен това, закупил много от картините на Росети и взел под крилото си младия Миле, в когото съзрял веднага безспорния талант (Дж. Е. Миле постъпил в Академията, когато бил едва на десет години).Идеите на Ръскин трогнали дълбоко прерафаелитите, особено Уйлям Хънт, който заразил с ентусиазма си Миле и Росети. След поддръжката на Ръскин, изкуството им било признато от обществото и даже от Кралската академия, а през 1855 г., на Световното изложение в Париж пожънали истински успех.
Вторият етап от развитието на прерафаелизма настъпил през 1856 г., след запознанството на Д. Г. Росети с Едуард Бърн-Джонс и Уйлям Морис. Идеите, които обединили тези художници били естетизмът, стилизирането на формите, еротизмът, култът към красотата и художественият гений. Междувременно прерафаелизмът се разпространил в различни сфери на живота - в декоративното изкуство, архитектурата, дизайна на интериора, на мебелите, на книгите и илюстрацията. Към по-късните прерафаелити се присъединили Евелин де Морган, Хенри Джъстис Форд и Евелин Пол.
Прерафаелитите изобразявали сюжети от Евангелието, но не се придържали към историческата достоверност, а наблягали на вътрешния философски смисъл. Те създали чрез картините си нов тип женска красота, достойна за възхищение и преклонение. В техните платна жената била загадъчна, чувствена, мамеща, невъобразимо красива и женствена.
Във Великобритания смятали прерафаелизма за първото британско направление, достигнало световна слава и оказало огромно влияние върху развитието на литературата и цялата английска култура. Но независимо от интереса към миналото, прерафаелитите били по-скоро новатори и указали влияние не само върху развитието на английската живопис, но спомогнали за утвърждаването на стиловете "Модерн", "Ар Нуво" и "Виенския Сецесион". Някои от съвременните изследователи смятат прерафаелитите и особено Данте Габриел Росети, за предшественици на символистите.
По материали от Интернет
Както обещах, публикувам тук останалите репродукции, за да добиете по-пълна представа и да се насладите на сътворената красота!
~*~*~*~ Картини на Едуард Бърн-Джонс ~*~*~*~
~*~*~*~ Картини на Данте Габриел Росети ~*~*~*~
~*~*~*~ Картини на Уйлям Холман Хънт ~*~*~*~
~*~*~*~ Картини на Уйлям Уотърхаус ~*~*~*~
Вероятно не всеки от вас споделя моята любов към сюрреализма в изобразителното изкуство и за да не ставам досаден, реших да разнообразя публикациите си с нещо много красиво, надявайки се да ви допадне и да ви зарадва! Преди да продължа, искам да ви предупредя, че репродукциите, с които разполагам са твърде много, но понеже са много красиви (според мен), не намерих сили да махна някои от тях. Затова ще поставя в текста някои от картините (за да не ви е скучно), а останалите ще разположа в края на постинга.
Пожелавам ви приятни мигове!!!
ПРЕРАФАЕЛИЗЪМ (Pre-Raphaelitism) е направление в английската живопис и поезия, възникнало през втората половина на XIX век, с цел да се противопостави на условностите на викторианската епоха, академичните традиции и сляпото подражание на класическите образци. Наименованието "прерафаелити" (Pre-Raphaelites) подсказвало духовно родство с флорентинските художници от епохата на Ранния Ренесанс т.е. художниците "преди-Рафаел" и Микеланджело: Перуджино, Фра Анжелико, Джовани Белини. Най-видни представители на това направление били поетът и живописец Данте Габриел Росети, живописецът Уйлям Холман Хънт, Джон Евърет Миле, Мадокс Браун, Едуард Бърн-Джонс, Уйлям Морис, Артър Хюз, Уолтър Крейн и Уйлям Уотърхаус.
Първият етап от развитието на това направление започнал с възникването на така нареченото "Братство на прерафаелитите" (Pre-Raphaelite Brotherhood). Първоначално, това били Джон Евърет Миле, Уйлям Холман Хънт, Данте Габриел Росети и по-малкия му брат Уйлям Майкъл Росети, Томас Вулнер и живописците Фредерик Джон Стивънс и Джеймс Колинсън. Те споделяли напълно възгледите си за съвременно изкуство, а именно - били убедени, че съвременната английска живопис умира и най-доброто решение било, да се възроди искреността и простотата на ранното италианско изкуство т.е. изкуството преди Рафаел, когото смятали за основоположник на академизма. Така се зародила идеята за създаване на тайно общество, наречено "Братство на прерафаелитите", противопоставящо се на официалните художествени течения. До появата на прерафаелитите, британското изкуство се определяло главно от дейността на Кралската художествена академия, която се отнасяла много внимателно и подозрително към всяко нововъведение и се опитвала всячески да съхрани традициите на академизма.
Хънт, Миле и Росети публикували манифест в който изразявали нежеланието си да изобразяват хората и природата отвлечено-красиви, заявявайки, че им е омръзнала официалната митологична, историческа и религиозна живопис. Прерафаелитите искали да се върнат към детайлизацията и дълбоката, сочна палитра на живописците от епохата "Куатроченто". Принципите на "Братството" били подложени на яростна критика от страна на много известни по това време живописци. Положението било спасено от Джон Ръскин, който бил поет и най-влиятелният искуствовед и критик на Англия, независимо, че по това време бил едва 30-годишен. В няколко статии, публикувани във вестник "Таймс", той похвалил произведенията на прерафаелитите. Освен това, закупил много от картините на Росети и взел под крилото си младия Миле, в когото съзрял веднага безспорния талант (Дж. Е. Миле постъпил в Академията, когато бил едва на десет години).Идеите на Ръскин трогнали дълбоко прерафаелитите, особено Уйлям Хънт, който заразил с ентусиазма си Миле и Росети. След поддръжката на Ръскин, изкуството им било признато от обществото и даже от Кралската академия, а през 1855 г., на Световното изложение в Париж пожънали истински успех.
Вторият етап от развитието на прерафаелизма настъпил през 1856 г., след запознанството на Д. Г. Росети с Едуард Бърн-Джонс и Уйлям Морис. Идеите, които обединили тези художници били естетизмът, стилизирането на формите, еротизмът, култът към красотата и художественият гений. Междувременно прерафаелизмът се разпространил в различни сфери на живота - в декоративното изкуство, архитектурата, дизайна на интериора, на мебелите, на книгите и илюстрацията. Към по-късните прерафаелити се присъединили Евелин де Морган, Хенри Джъстис Форд и Евелин Пол.
Прерафаелитите изобразявали сюжети от Евангелието, но не се придържали към историческата достоверност, а наблягали на вътрешния философски смисъл. Те създали чрез картините си нов тип женска красота, достойна за възхищение и преклонение. В техните платна жената била загадъчна, чувствена, мамеща, невъобразимо красива и женствена.
Във Великобритания смятали прерафаелизма за първото британско направление, достигнало световна слава и оказало огромно влияние върху развитието на литературата и цялата английска култура. Но независимо от интереса към миналото, прерафаелитите били по-скоро новатори и указали влияние не само върху развитието на английската живопис, но спомогнали за утвърждаването на стиловете "Модерн", "Ар Нуво" и "Виенския Сецесион". Някои от съвременните изследователи смятат прерафаелитите и особено Данте Габриел Росети, за предшественици на символистите.
По материали от Интернет
Както обещах, публикувам тук останалите репродукции, за да добиете по-пълна представа и да се насладите на сътворената красота!
~*~*~*~ Картини на Едуард Бърн-Джонс ~*~*~*~
~*~*~*~ Картини на Данте Габриел Росети ~*~*~*~
~*~*~*~ Картини на Уйлям Холман Хънт ~*~*~*~
~*~*~*~ Картини на Уйлям Уотърхаус ~*~*~*~
Radvam se 4e go do4akah.Isobzo ne si dosaden.Tova e takova blajenstvo za o4ite. Prodyljavai da ni radvash. Nie zatova sme tuk Leka nost.
цитирайМного благодаря за добрите думи!
Лека и спокойна нощ! :)
цитирайЛека и спокойна нощ! :)
"waterhuse_circe_offering_the_cup_to_ulysses" - ме впечатли особено с изображението, видно в огледалото зад жената! Виждаш триизмерно - каква фантазия!:)
Поздрав!
цитирайПоздрав!
"Цирцея, предлагаща магическа напитка на Одисей", великолепно нарисувана от Уйлям Уотърхаус. Имаш очи да виждаш!!!
Радвам се, че си тук! :)
цитирайРадвам се, че си тук! :)
Сигурно някой от тях е нарисувал магическия и очарователен портрет на Дориан Грей ;-)
Иска ми се да подчертая важното място и роля на Уилям Морис в това движение. Като книжен оформител и дизайнер на текстил е положил началото на ново мислене в тези две изкуства, които са част от живота на всеки от нас и до днес.
Много богата галерия!!!
цитирайИска ми се да подчертая важното място и роля на Уилям Морис в това движение. Като книжен оформител и дизайнер на текстил е положил началото на ново мислене в тези две изкуства, които са част от живота на всеки от нас и до днес.
Много богата галерия!!!
Благодаря, sphinx!
цитирайhttp://sphinx.blog.bg/photos/76646/original/1232987007_hylas_and_the_nymphs.jpg
Tova si ti sred nimfite!
цитирайTova si ti sred nimfite!
Като всяко новаторско направление, създават цяла нова вселена. Изглежда, че романтичното тук не може да бъде надхвърлено повече от ръка на живописец. Толкова хубав материал, събрал всичко накуп! Благодаря ти, както винаги, sphinx! :)
цитирайБлагодаря! Чудесен коментар! :)
Само ще поясня, защо не съм показал произведения на Уйлям Морис. Моят интерес (без да задължавам никого с това) е насочен към живописта. Тъй като Морис е преди всичко дизайнер и единствената запазена негова картина е "Хубавата Изолда", прецених, че е достатъчно да го спомена само като виден участник в "Братството на прерафаелитите". Безспорно, Уйлям Морис е великолепен творец и който има желание да научи повече и да се наслади на прекрасните му творби, може да направи това тук:
http://artpages.org.ua/formi/uiliyam-morris.html
цитирайСамо ще поясня, защо не съм показал произведения на Уйлям Морис. Моят интерес (без да задължавам никого с това) е насочен към живописта. Тъй като Морис е преди всичко дизайнер и единствената запазена негова картина е "Хубавата Изолда", прецених, че е достатъчно да го спомена само като виден участник в "Братството на прерафаелитите". Безспорно, Уйлям Морис е великолепен творец и който има желание да научи повече и да се наслади на прекрасните му творби, може да направи това тук:
http://artpages.org.ua/formi/uiliyam-morris.html
И аз благодаря, че идваш тук! :)
Наистина чудесен пир за сетивата! Няма насищане! :)
цитирайНаистина чудесен пир за сетивата! Няма насищане! :)
Не! Не го познавам, но това, което казваш звучи примамливо! :) Хубаво би било да е истина! :)))
цитирайМоже би наистина е трудно да се говори за прерафаелитите, но мисля, че щом човек попадне всред тази красота, трябва просто да се отпусне и да се наслаждава!
Лек и спокоен ден!!! :)
цитирайЛек и спокоен ден!!! :)
Благодаря,наистина приятни мигове намерих тук!:)
цитирайВинаги си добре дошла! :)
цитирайНе мога да не се присъединя към всеобщото въодушевление. Картините са изпълнени с вдъхновението на този, който е нанасял багрите.
Имала съм възможността да видя някои от тях в оригиналния им вид и въздействието им наживо, когато се усеща къде е бил допирът на четката, е наистина запомнящо се.
цитирайИмала съм възможността да видя някои от тях в оригиналния им вид и въздействието им наживо, когато се усеща къде е бил допирът на четката, е наистина запомнящо се.
Радвам се, че се присъединяваш! :)
Благородно ти завиждам, че си имала възможност да се насладиш на някои от тези творби в оригинал!
цитирайБлагородно ти завиждам, че си имала възможност да се насладиш на някои от тези творби в оригинал!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. Илиян Димитров
2. Правописен речник (online)
3. Безплатно!!!
4. nikita6864
5. tili
6. min11hetep
7. Астрономически календар
8. Баш-майстора
9. Виртуални пътешествия
10. irka66
11. waterway
12. meiia
13. anian
14. 4aiotgluhar4e
15. watchtowerman
16. crusader
2. Правописен речник (online)
3. Безплатно!!!
4. nikita6864
5. tili
6. min11hetep
7. Астрономически календар
8. Баш-майстора
9. Виртуални пътешествия
10. irka66
11. waterway
12. meiia
13. anian
14. 4aiotgluhar4e
15. watchtowerman
16. crusader