Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2009 20:40 - В света на приказките с НИКОЛАЙ ЗАЙЦЕВ
Автор: sphinx Категория: Изкуство   
Прочетен: 18162 Коментари: 18 Гласове:
13

Последна промяна: 23.11.2009 23:24


Здравейте!
Този път ще ви представя един съвременен руски художник, за който не бих казал, че е точно сюрреалист. Николай Зайцев рисува своя приказен свят, на който гледа с широко отворени, по детски очи и точно затова творбите му са толкова очарователни. Поне за мен са такива. А вие? Какво мислите?


image  image  image

image  image
Николай Зайцев е роден през 1956 год. в Дрезден (Германия), градът, известен на целия свят с прочутата Дрезденска галерия, съхранила безценни творения на изкуството. Малкият Николай започнал да рисува твърде рано, едва хванал молив в ръката си и веднага създал свой собствен фантастичен свят, населен с необикновени герои.


image  image  image

image  image  image

image  image

image  image
Явно, младият художник наследил живописния талант от дядо си, Николай Семьонович Зайцев (1875-1938 г.), известен пейзажист, който бил ученик на Васнецов и чиито работи са събрани и съхранени в Третяковската галерия.


image  image

image  image  image

image  image

image  image  image
След положителната оценка на поредицата акварели, през 1973 год. Николай бил приет в Строгановското училище, но след завършване на първи курс, трябвало да отбие военната повинност в армията. Николай Зайцев бил един от основателите на първата Московска частна галерия "Арбат-48".


image  image

image  image  image

image  image

image  image

image
Картините на художника са излагани в много страни по света: Париж (1992 год.), Ню-Йорк (1996 год.), Хановер (1997 год.), Баден-Баден (1998 год.). Работи на Зайцев се намират в много частни колекции, както в Русия, така и в много страни по света.
Николай Зайцев е член на Московския съюз на художниците.


По материали от Интернет





Гласувай:
13



1. haralanov - Не съм сигурен обаче...
23.11.2009 20:44
Лично за себе си определям картините като ,,нов наивизъм,,!
цитирай
2. sestra - Няма как да не мисля точно това,
23.11.2009 20:53
безспорен майстор. А и влиянието на Брьогел в жизнерадостна интонация. Великите холандци като че ли остават най-големите вдъхновители на съвременната живопис.
цитирай
3. sphinx - 1. haralanov
23.11.2009 21:31
До голяма степен съм склонен да приема определението ти. Нали и аз съм написал в началото, че рисува "с широко отворени, по детски очи"! :) Но имат чар, нали?! :)
цитирай
4. sphinx - 2. sestra
23.11.2009 21:36
Дааа, Брьогел! Особено, репродукцията, с която завършвам публикацията!
Великите холандци затова са велики - вълнуват и вдъхновяват! :)
цитирай
5. анонимен - "Малко шантави ми се струват, но спокойни, интересно!"
23.11.2009 22:27
Коментар на шестгодишната ми дъщеря :))
цитирай
6. sphinx - 5. tit
23.11.2009 23:17
Много е точен! Това е най-ценният коментар!!! :)))
цитирай
7. tili - Много майсторска ръка
24.11.2009 01:16
има Николай Зайцев. На пръв поглед работите му са жизнерадостни, но символите, образите и заниманията на персонажите са си доста песимистични. Как ли би се оправила Алиса в този свят? Впрочем и Брьогел не е художник на оптимизма.
Благодаря за визуалната наслада и размисъла, sphinx!
цитирай
8. sphinx - 7. tili
24.11.2009 03:25
За Алиса не знам, но аз съм смутен! Символите не са ми стихия, но когато говори специалист, мълча и слушам! Явно ще трябва и аз да се потопя в размисъл! :)
Благодаря, tili! :)
цитирай
9. diletant - Понеже става въпрос за символиката ...
24.11.2009 14:04
Понеже става въпрос за символиката в творбите му, само ще вметна дилетантското си мнение :) :)

В по-скоро приказния му (отколкото наивистичен ) свръхреалистичен свят има един повтарящ се, даже преекспониран символ в неговите инвариантни превъплъщения: става дума за „острата форма”, за „конусообразното”: кули, носове, шапки, обувки, мачти, най-различни остриета и т.н.
Не знам защо си мисля, че всъщност основните послания на художника се „крият” в декодирането точно на тези символни вериги... Ако приемем, че в смисловите конотации на конуса (проникване в конуса откъм основата му) е въплътена идеята за женското начало (Астарта, Ищар, Афродита и изобщо вагината – т.е. женствеността, способността на жената да зачева и да ражда), в остротата на носовете, обувките, мачтите, острото и т.н. е заложено мъжкото начало (острите предмети са класически соларно-фалически символи), а покривите-кули са инвариант на кулата, на пирамидата, скрила в себе си алюзията за докосване до божественото, до божествения акт на сътворението и въздигането на духа, то светът на Николай Зайцев е много повече оптимистичен и боговдъхновен, отколкото хаотичен и песимистично обагрен...
Поздрави за чудесния постинг!
цитирай
10. sphinx - 9. diletant
24.11.2009 15:26
Благодаря за невероятния, задълбочен коментар, който определено НЕ Е дилетантски!!!
Както споменах по-горе, тълкуването на символи винаги ме е затруднявало (липса на познания), но след като прочетох това, което си написал, завесата се вдигна и ми светна пред очите! :)

Преди много години, по TV вървеше великолепен сериал: "Цивилизацията" с водещ Кенет Кларк. Гледайки го, просто се захласвах и не исках да свършва. След всяка негова "лекция" мъглата се разсейваше все повече и започвах да гледам на художествените произведения с други очи. Нещо подобно се случи сега, след чудесния ти коментар! Благодаря!!!
цитирай
11. nikita6864 - *
24.11.2009 19:14
"...гледа с широко отворени, по детски очи и точно затова творбите му са толкова очарователни. Поне за мен са такива. А вие? Какво мислите?"

aз мисля точно като теб! :*)
Благодаря ;)
цитирай
12. sphinx - 11. nikita6864
24.11.2009 21:13
Радвам се, че се появи! :)
Радвам се, че и ти мислиш така! :*)
Приказна вечер! :)
цитирай
13. natali60 - Пак ме зарадва, Сфинкс!
25.11.2009 08:36
много ми е интересно при теб! :)
Страхотен майстор си открил - отново!
Поздрави!
цитирай
14. sphinx - 13. natali60
25.11.2009 11:35
Благодаря!!! :)
Радвам се, че си отново тук и, че ти е интересно! :)
На мен също ми е интересно при теб! Очаквам с нетърпение нов постинг!!! :)
цитирай
15. martiniki - очарователен е
25.11.2009 20:35
с всички тези бАЛОНИ, ДИРИЖАБЛИ И ЧАЙНИЦИ, близко стои до мен и Алиса

вдъхновяващ е този Зайцев
цитирай
16. sphinx - 15. martiniki
25.11.2009 21:19
Наистина е очарователен и някак чист!!! :)
Приятно разглеждане на теб и Алиса, а аз изчезвам като Чеширския котарак, оставяйки тук само една голяма усмивка!!! :)))))))
цитирай
17. antone - :)
04.12.2009 14:03
много красиво :)
цитирай
18. sphinx - 17. antone
04.12.2009 16:36
:)))
И аз мисля като теб! :)
Приятен ден! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sphinx
Категория: Изкуство
Прочетен: 2383614
Постинги: 162
Коментари: 2790
Гласове: 15972
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930