Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.08.2009 23:40 - Странният холандец JO JOOSTEN
Автор: sphinx Категория: Изкуство   
Прочетен: 15455 Коментари: 26 Гласове:
7

Последна промяна: 31.08.2009 11:16


Следващия художник, когото искам да представя, е Jo Joosten. Моля да ме извините, но понеже не говоря холандски език и не знам, как е правилно да се произнесе името му, навсякъде в текста ще го изписвам по този начин - "Jo Joosten". Впрочем, ако ви допадне творчеството му и искате да задълбочите познанията си, така ще ви бъде по-лесно да намерите повече информация за него. Защото за съжаление, българското Интернет пространство, както винаги е твърде бедно на културна информация.
---------------------------
Благодарение на enige, разбрах,че името на художника се изписва Йо Йоостен. Мислех да поправя текста, но после реших да го оставя така, за да мога да изразя благодарността си към enige!!!

image  image

image  image

image  image
Jo Joosten е роден в Маасбрахт, Холандия, през 1956 год. Самият той казва, че през целия си съзнателен живот е рисувал или живописвал. От 1976 до 1982 год. посещавал художествено училище, след което завършил обучение за преподавател по експресивни изкуства. Освен преподаването, продължил да се усъвършенства професионално и с тази цел постъпил на работа в рекламна агенция, където работил като графичен дизайнер в продължение на десет години. Смесването на преподаването и заниманията с рекламна дейност, както и с илюстрация, се оказало добра комбинация.

image  image

image  image
Съзнавайки, че тези дейности не могат да съществуват поотделно, не занемарил нито една от тях. Работейки интензивно по този начин, в един момент Jo Joosten осъзнал внезапно, че креативността в дизайнерската му работа е изчезнала напълно. От този момент нататък, за него живописта се превърнала в основна форма на свобода и той решил да й се посвети изцяло. Едва през 2006 год. обаче, необходимостта да се занимава с живопис нарастнала до такава степен, че бил принуден да напусне работата си. Много скоро след това последвали индивидуални изложби, както и участие в колективни изложби.

image  image

image  image

image  image  image
Ето, какво казва Jo Joosten за творчеството си: "Сюрреалистични и неочаквани ситуации в света, които се характеризират с отчуждение и загадъчност - така могат да се определят много от моите картини. Аз рисувам, следвайки реалността и въпреки, че я доближавам много близо, моите работи не са винаги реалистични. За мен, всички показани образи и места са реални. Това са моите сънища, фантазии и чувства, положени неочаквано върху платното. Обичам да създавам изображения на несъществуващи места, като им придавам известна опознаваемост. В този смисъл, голяма роля играе трансформацията на възприятието."

image

image
За вас и за всички почитатели на творчеството на Jo Joosten остава удоволствието от разглеждането на картините му.


По материали от Интернет





Гласувай:
8



1. nikita6864 - Интересно женско присъствие...
29.08.2009 23:51
На места е свита, на места е като прикована и вързана ..., но винаги гола или полугола...

Поздрави! :-))
цитирай
2. sphinx - 1. nikita6864
30.08.2009 00:03
Авторско виждане! :) Дано това подчертано женско присъствие не ти е повлияло негативно!
Радвам се, че се отби, nikita6864!!! :)
цитирай
3. nikita6864 - Често съм тук! :-)
30.08.2009 00:12
Нищо негативно не виждам.

Наистина е интересно е, защото реално доста философски въпроси повдига голотата* в комбинация с оковите* ...

:-))
цитирай
4. sphinx - 3. nikita6864
30.08.2009 00:16
Любопитно ми е, какви са философските отговори на тази комбинация! ;)))
Наистина се радвам, че си често тук!!!
цитирай
5. nikita6864 - Отговорите*
30.08.2009 00:44
Възможно е голотата да е симовл на желанието на жената да се разкрие; символичното сваляне на дрехите да представлява, вдигане на завесата на задръжките, а оковите или свитотото положение на тялото, просто да символизира морала ...

Размишляваме си просто така, нали, защото както каза ти, авторът си има негово виждане - може да ни го предаде, а може и да открием един нов поглед върху картините. Така философски си говорим ... :-))
цитирай
6. sphinx - 5. nikita6864
30.08.2009 02:02
Дааа, философски или не, чудесно си говорим! :) Случайно или не, за сега ти си единственият посетител на блога ми и това ме радва, защото се получи интересен разговор! Какво точно е имал предвид художникът, едва ли някой може да каже със сигурност. Но твоите разсъждения са изумително точни и дори човек да не е съвсем на ясно със символиката на нещата, не може да не се съгласи с това, което казваш! Хубаво е да срещна човек, който МИСЛИ!!!
Благодаря, nikita6864!!! :)
Спокойна нощ!!!
цитирай
7. tili - Добро утро, sphinx,
30.08.2009 10:15
много хубав постинг си ни поднесъл отново. Красива и тревожна живопис," неспокойни фантазии", отчуждение и загадъчност, уязвими тела, разположени в типичния нидерландски пейзаж... "Обичам да създавам изображения на несъществуващи места, като им придавам известна опознаваемост" Дори и от натюрморта с недокоснатото следобедно кафе - символ на неизменен житейски ред - лъха отчуждение, заплаха и безнадеждност. Няма покой в сюрреализма! Привидната красивост е наситена с много символика...
Отново се отплеснах, а кафето ми изстива ;-)))
Благодаря ти за постинга и за размислите, към които ме тласна рано в неделя, sphinx!!! Докато има мислещи хора, има и надежда за Човека! Уау! Това аз ли го казах ;-))))))))))))))
цитирай
8. enige - Привет, sphinx-e!
30.08.2009 14:31
Не заслужавах чак да ме изпишеш в блога си, ама както искаш!
Тъкмо щях да напиша, че в този художник има нещо севернонемско, както в Йеронимус Бош, ама понеже това го усещам само като дух и не знам Бош от коя част на Германия е, погледнах в google-то и намерих следното:
Градчето на Йоостен е в югоизточната част на Нидерландия, а пък на Бош само майката била геманка, а бащата бил нидерландец от южната област Брабант и той там е живял по-голямата част от живота си. Явно небрежност от моя страна да не знам за Бош, ама наистина се оказа, че двамата са от една и съща географска област, та може и да не е случайна тази идейна връзка, която според мене, имат. Струва ми се, че както при Бош тия голи тела като че ли доста се мъчат сред някакви странни обстановки /машинарии в ада - при Бош/. Голотата, мисля, най-добре изразява и физическото, и душевното, все пак е много по-пълна с живот от някакви си дипли и драперии. Мисля, че голотата показва и човекът колко е сам и беззащитен в борбата си срещу останалия свят,стихии, животни и т.н. и даже срещу себе си и собственото сси въображение. А това, че Йоостен рисува все една и съща жена сигурно си има обяснение - това му е Моделът, както Гала на Дали.
цитирай
9. sphinx - 7. tili
30.08.2009 22:38
Благодаря за изчерпателния коментар! Задълбочен анализ, тълкуване на символи... Друго си е, когато говори професионалист! Да, чрез творбите на художниците-сюрреалисти, човек навлиза в един необозрим, нереален свят, който подтиква неминуемо към размисъл! А колкото до мислещите хора, докато съществуват, наистина има надежда за Човека! Уау! Май и аз казах същото!!! :)))
цитирай
10. sphinx - 8. Здравей, enige!
30.08.2009 23:21
Напротив, заслужаваш да те изпиша, защото съм благодарен! :)
Да, това, което си написал(а) за Йеронимус Бош е точно така, но друго ми направи силно впечатление. Важно е, че си направил(а) паралел между Бош и Йо Йоостен, откривайки сходство в използваните символи. Разсъжденията ти за голотата са също много правилни! Въобще целият коментар е много стойностен и аз съм безкрайно благодарен! Колкото до образа на жената, може би си прав(а), но може това да е идеалът му за женска красота - Жената Мечта! :)
Хубава вечер! :)
цитирай
11. enige - Благодаря ти! Идеалът за красота ...
31.08.2009 09:44
Благодаря ти!
Идеалът за красота и светът? Отношението между теаи две категории е винаги актуално!
A може идеалът и любимата жена просто да съвпадат? Това поне е щастлив проблясък за твореца в лабиринта на собствените му търсения.
цитирай
12. sphinx - 11. enige
31.08.2009 09:52
Да, идеалът за женска красота и любимата жена може да се покриват и това е най-красивата възможност. Но в живота не винаги е така, а и от някои картини лъха такава безнадежност и отчайваща самота, че...!!! Всъщност, никой не знае, какво е мислил творецът, когато е създавал картините. Може да изразява лични чувства, но може и да обобщава емоционални състояния!
Лек ден! :)
цитирай
13. enige - Прав си. И не толкова става въпрос за ...
31.08.2009 11:06
Прав си. И не толкова става въпрос за женска красота. А за човека /в тялото на жена, случайно или не/. Персонажът е разкъсван от собствените мъки, съмнения и терзания на автора.

Хубав ден и успешна седмица!
цитирай
14. sphinx - 13. enige
31.08.2009 11:25
Имаш добър поглед! Съгласен съм с разсъжденията ти!
Ползотворен ден и още по-ползотворна седмица!!! :)
цитирай
15. palisandar - Голотата е условно присъща и на с...
01.09.2009 09:48
Голотата е условно присъща и на съзнанието. Обречено на самота, търсещо, пречупвано от условности, но и надсачащо такива. В тази посока и за динамизиране на сивото в старта на септември не виждам жени в горните творби, карамба ! :)
цитирай
16. sphinx - 15. palisandar
01.09.2009 14:36
Дааа, голотата може да бъде възприемана и по този начин. Даже, като символ, може би означва точно това!
Ама, чакай сега! Как така не си видяла жени в горните творби?!!! Че то там няма нищо друго, по дяволите!!! :)
цитирай
17. enige - Палисандър е написал, това,
02.09.2009 02:17
което аз пропуснах и мислех да добавя. Голите тела са съвършено лишени от еротика. Това е Човекът, по стечение на обстоятелствата - жена. просто това е моделът на художника, духът в тялото си е неговият.
цитирай
18. sphinx - 17. enige
02.09.2009 02:26
Да, palisandar пише винаги мъдро, а сега и ти се присъединяваш към компанията! Радвам се, че идваш тук! :)
цитирай
19. palisandar - Пак гледам, отново не виждам, аа...
02.09.2009 10:49
Пак гледам, отново не виждам, аааааа..., карамба по 3.14 !

Днешното днес неномерирано ! :)))
цитирай
20. sphinx - 19. palisandar
02.09.2009 10:54
Днешното днес - доста загадъчно! :)))
цитирай
21. palisandar - Мммм(покашляне), понякога, близо ...
02.09.2009 11:46
Мммм(покашляне), понякога, близо до всякога, след загубата на детството, днес е само преоблечено вчера, комай, чини ми се ...
:)))
цитирай
22. sphinx - 21. palisandar
02.09.2009 11:52
:)))))))))))))))))))))
... още повече, плюс щом като, защото... :)))

Харесвам начина ти на изразяване! Винаги различен, никога стандартен и много забавен!
цитирай
23. nadezda - Наистина загадъчни и фантастич...
04.09.2009 21:33
Наистина загадъчни и фантастични!Поздрави!
цитирай
24. sphinx - 23. nadezda
06.09.2009 20:18
Благодаря! Добре дошла в този магичен свят! :)
цитирай
25. анонимен - info@jjoosten.nl
23.07.2010 11:02
Thanks . could someone translate this page for me???
Jo Joosten
цитирай
26. sphinx - 25. анонимен - info@jjoosten.nl
24.07.2010 22:56
анонимен написа:
Thanks . could someone translate this page for me???
Jo Joosten


Sorry! I can't translate this page for YOU!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sphinx
Категория: Изкуство
Прочетен: 2372064
Постинги: 162
Коментари: 2790
Гласове: 15972
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031