Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2009 04:53 - Среднощните видения на ЗИГФРИД ЗАДЕМАК
Автор: sphinx Категория: Изкуство   
Прочетен: 12414 Коментари: 16 Гласове:
8

Последна промяна: 28.08.2009 05:01


Продължавам с поредицата "Съвременни художници-сюрреалисти". Поредният представител на това течение, който искам да представя е германският художник Зигфрид Задемак. За съжаление, не можах да открия в Интернет по-обширен материал, описващ творческия му път. Затова ще се опитам да компенсирам оскъдния текст с повече изображения. Моля, бъдете снизходителни!
Преди да представя някои от сюрреалистичните платна на художника, ето няколко съвсем реалистични изпълнения:

image  image  image

image  image  image

image
Зигфрид Задемак/Цадемак (Siegfried Zademack) е роден в Бремен, Германия, на 24 декември 1952 год. Работи като свободен художник от 1980 год.

image  image
Днес, Задемак е смятан за един от най-интересните сюрреалисти в Европа, с характерен почерк и любими предмети и персонажи, с които "населява" платната си.

image  image  image

image  image  image

image  image  image

image  image
През 1975 год. излага за пръв път свои картини. След няколко успешни изложби в Германия и в чужбина, неговата призрачна, сюрреалистична живопис привекла вниманието и удивила художествените критици, които дали високи оценки на творчеството му.

image  image  image

image  image

image  image  image

image  image  image

image  image

image  image

image  image
Ето, какво казва самият Задемак за себе си: "По рождение, в мен живее силна художническа и артистична душа. Има съзидателни процеси на творчеството, които предшестват същинското живописване.

image  image  image

image  image

image  image

image  image

image  image  image

image

image  image

image  image

image  image
Това е идеята, атмосферата, композицията и мисълта за всичко, което картината трябва да съдържа в себе си и активните процеси на създаване, които ще осъществят атмосферата и идеята.

image  image

image  image

image  image  image

image  image  image

image  image

image  image

image  image
В случай, че двете вървят заедно ръка за ръка, се чувствам щастлив от работата си".






Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. min11hetep - :)
28.08.2009 07:07
Силно усещане за страдание и болезнено
възприемане на заобикалящия го свят...
Благодаря ти, Sphinx!
Поздрави и хиляди слънчеви усмивки! :):):)
цитирай
2. sphinx - 1. min11hetep
28.08.2009 11:47
Не знам и не съм много сигурен, дали е така. Като изхождам от факта, че е германец т.е. човек, който е свикнал нещата да са подредени, а и от собствените му думи, не бих казал,че страда и че възприема болезнено заобикалящия го свят. Самият той говори за идеята, атмосферата, композицията, които се оформят в главата му и когато всичко си дойде на мястото, създава творбата и е щастлив, че всичко е ОК. В много, даже в повечето творби на други сюрреалистични художници присъства кошмара (Салвадор Дали, Макс Ернст, Де Кирико и т.н.), но това не означава, че страдат или че възприемат болезнено света. Според мен, това са моментни състояния и преди всичко - стил на работа. Това разбира се, е мое мнение и не задължавам никого с това! :)
Благодаря, че намина! :)
цитирай
3. min11hetep - Сфинкс :)
28.08.2009 12:08
само описах въздействието на картините. Нали творецът пресъздава света от позицията на собствените си възприятия? За да изпрати послание (може би) към широката публика. Дали З. Задемак не е доволен, че е изразил точно това, което е видял в главата си? А за подредения стил не е ставало и дума - той се вижда :)
Пак поздрави и светлина в дните ти! :):):)
цитирай
4. tili - Неистовите германци,
28.08.2009 12:39
когато са и талантливи, правят чудеса! От империи до перфектно изкуство!
И встрани от темата, поздравявам те с това ;-)))
http://www.youtube.com/watch?v=wvlkNWLGKEM
цитирай
5. sphinx - 3. min11hetep
28.08.2009 12:57
ОК Може би не съм те разбрал правилно! Лично на мен, картините му не ми въздействат точно така. Възприемам посланията му по друг начин, но най-важното е, че ми харесва и исках да споделя удоволствието! :)
Поздрави и на теб! :)
цитирай
6. sphinx - 4. tili
28.08.2009 13:07
Права си! Като се започне с Дюрер, след това Франц Марк, Макс Ернст, а сега и Задемак! Разбира се, не е мястото тук да изброявам всички велики германски творци. Само изразявам съгласие с думите ти! :)
Благодаря за чудесния музикален поздрав! Ричи Блекмор, слънчевата му спътница и този готически полъх, винаги ме изпълват с добро настроение!!! :)
цитирай
7. bimbo163 - Да, интересно е тук при теб. Обог...
29.08.2009 00:25
Да, интересно е тук при теб.
Обогатих с още информация общата си култура - мерси за което.
В сферата на изобразителното изуство съм лаик.
Определям картинете по своето си виждане за красиво и грозно.
Тези ми харесват въпреки болката която носят, защото намирам и доста философия в тях.

Приятна вечер, ще те навестявам по-честичко .
Лека и спокойна нощ!!!!
цитирай
8. sphinx - 7. bimbo163
29.08.2009 00:46
Благодаря, bimbo163! Радвам се, че ти харесва при мен и че съм полезен по някакъв начин!
Ама, какво значи лаик?! Всички сме лаици! Щом душата ти се разтваря и приема посланията, това е предостатъчно! Всъщност, не! Прекрасно си е!!! Това е смисълът на изкуството - да докосва, да буди размисъл и да дарява радост!
Навестявай ме, когато поискаш! Винаги си добре дошла!!!
Нека и твоята нощ е ведра и спокойна!!!
цитирай
9. tili - Имам предвид и този -
29.08.2009 03:02
почти съвременник на Дюрер и който се знае само от малко специалисти, а така прилича на твоя автор! Има нещо неукротимо в германците ...Говоря за Грюневалд и неговия олтар.
http://www.art.com/asp/View_HighZoomResPop.asp?apn=12967074&imgloc=21-2130-Z00DEL55.jpg&imgwidth=894&imgheight=671 Привет, sphinx!!!
цитирай
10. sphinx - 9. tili
29.08.2009 03:31
Определено не съм в кръга на малкото специалисти, но този художник ми е добре известен! Мисля, че всеки, който се вълнува от магията на живописта, най-малкото е чувал за Матиас Грюневалд. А доколкото знам, прочутото Разпятие от този олтар се счита за една от най-въздействащите творби на Севрения Ренесанс. Благодаря, tili!!! :)
цитирай
11. martiniki - :)
29.08.2009 09:51
не бях го срещала, благодаря за запознанството

наскоро ми попадна Илейн Мейер - мисля, че е достойна за отделен постинг, още повече, че сюрреалистите и изобщо известните художници са предимно мъже, да защити името на жената-творец :)

http://images.google.bg/images?hl=bg&source=hp&q=ILENE+MEYER&btnG=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F&gbv=2&aq=f&oq=
цитирай
12. sphinx - 11. martiniki
29.08.2009 23:57
Благодаря, martiniki! :) Наистина се радвам, че успях да те "запозная" с този (според мен) много интересен художник!
Благодаря за линка с творби на Илейн Мейер - много интересен творец! Права си, че е редно да освежа мъжката поредица с женско присъствие! :) Искам обаче, първо да завърша това, което съм планирал!
Привет, martiniki!!! :)
цитирай
13. pitagorid - Май ще започна да харесвам съвременните сюрреалисти
02.09.2009 12:53
Не знам защо, но май започнах да харесвам съвременните сюрреалисти. И вина за това имаш ти sphinx. Защото си направил чудесна изложба за този художник. Признавам си досега не съм харесвал този вид изкуство, но явно съм грешил. Гледайки картините човек започва да мисли философски и понякога с изненада разбира, че е отишъл прекалено далеч в своите разсъждения. Всъщност, какво е живота за един човек? Задавам този въпрос и отговор не искам.
цитирай
14. sphinx - 13. pitagorid
02.09.2009 13:09
Доволен съм, щом мога да спечеля още един почитател на това великолепно течение в изкуството! Да, във всички случаи сюрреалистичната живопис подтиква към размисъл!
цитирай
15. sestra - И аз не го знаех,
10.09.2009 22:13
с което казвам,че преживяването с тези картини е радост за мен.Благодаря!
цитирай
16. sphinx - 15. sestra
10.09.2009 22:47
И аз до скоро не го знаех! :)))
Щастлив съм, че съм ти доставил радост!
Наминавай, когато имаш време!
Спокойна нощ! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sphinx
Категория: Изкуство
Прочетен: 2378001
Постинги: 162
Коментари: 2790
Гласове: 15972
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930