Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2009 13:42 - Творец на илюзии - РОБ ГОНСАЛВЕС
Автор: sphinx Категория: Изкуство   
Прочетен: 48983 Коментари: 55 Гласове:
13

Последна промяна: 26.08.2009 16:02


Роб Гонсалвес e един от най-интересните канадски художници, ярък представител на магическия реализъм. Роден е в Торонто, Онтарио, през 1959 година. Родителите му са румънски цигани, емигрирали в Канада.

image  image  image

image  image

image

image
В детството си Гонсалвес непрекъснато рисувал и на 12-годишна възраст вече усвоил техниката на перспективата. Нарисувал първите си сюрреалистични произведения под влияние на Салвадор Дали и Ив Танги.

image  image  image

image  image  image

image  image

image  image
Най-голямо влияние върху стила му обаче оказали Мориц Ешер и Рене Магрит. Ешер - със своите "невъзможни" рисунки, рушащи всяка представа за нормални съотношения и перспектива, а неповторимият, магичен сюрреалист Магрит предал на Гонсалвес усещането за "реалност на невъзможното".

image  image

image  image

image  image

image  image

Независимо от влиянията обаче, творчеството на Роб Гонсалвес се различава от творчеството на предшествениците му. В творбите му се усеща идеята за човека-творец, създаващ околния свят. Съзерцавайки картините му, всеки има усещането, че Гонсалвес не е напуснал напълно света на детството или, че притежава дарба да се връща в този сват, когато пожелае.

image  image

image  image  image

image

image  image
След възторжените отзиви, които получил за картините си на изложбата "Toronto Outdoor Art Exhibition" през 1990 год., той взел окончателно решение да посвети цялото си време на рисуването. Независимо, че повечето хора го възприемат като сюрреалист, самият художник смята, че картините му не са напълно сюрреалистични, защото идеите му са породени преди всичко от реалния свят, който повечето сюрреалисти се опитват да игнорират.

image  image

image  image  image

image  image
Художникът използва познати, ежедневни сцени, за да създаде усещане за вълшебство в реалността. Това може да е партия шах, разигравана от дете в един въображаем свят или подреждане на раковини върху пода на стая, прерастваща постепенно в морски бряг. Всичко в неговите работи не е такова, каквото изглежда на пръв поглед. Роб Гонсалвес е творец на илюзии и картините му ни водят от реалния свят в света на сънищата и вълшебствата, за да ни уверят, че чудесата са възможни.

image  image  image

image
След като завършил колеж, художникът работил като професионален архитект, рисувал стенописи и театрални декори. През 2005 г. спечелил престижна награда на канадското правителство: "Governor General"s Award" за илюстрациите в детската книжка на Сара Томпсън „Imagine a Day“. Художникът участвал в „Арт Експо“ в Ню Йорк и Лос Анджелис, „Декор“ в Атланта и Лас Вегас и във „Форум на изящните изкуства“. Изложби на Роб Гонсалвес са представяни в известни галерии като „Дискавъри“, "Хъдсън ривър" и „Калейдоскоп“.


По материали от Интернет.






Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. min11hetep - Благодаря за поредната красота
26.08.2009 14:29
от света на изобразителното изкуство! :)
Защото ми допада (по-точно се стремя) да възприемам реалността като магия - магията на Живота, изпълнен с благо, тайнства и величие.
Поздрав и хиляди слънчеви усмивки! :):):)
цитирай
2. sphinx - 1. min11hetep
26.08.2009 14:34
Радвам се, че съм успял да ти доставя удоволствие! :) Животът е истинска магия, стига да имаме очи, за да я забележим! :) Бъди жива и здрава! :)
цитирай
3. tili - Да, невъзможното става
26.08.2009 14:47
реалност, когато силно го пожелаеш! И реалността е магическо вълшебство, стига да имаш сетива за това. Това прави Рон Гонсалвес с прозаиката на съвременния свят - вижда приказното в него. А и тези деликатни, почти монохромни хармонии... Прекрасен постинг, sphinx! Благодаря ти съвсем сериозно! Никакви усмивки, а само размисъл и възхищение ;-)))
цитирай
4. martiniki - :)
26.08.2009 14:59
Много свобода и фантазия, висок полет на мисълта, харесвам това пренасяне на битовото, ежедневното, привидно небрежното му преливане в света на необозримото, този магизъм :)

поздрав!
цитирай
5. pitagorid - Здравейте
26.08.2009 15:29
Отново ме изненадвате с този постинг. Този художник ми е малко познат, но това което виждам за неговите творби доста ми допадат. Благодаря за поднесеното.
Поздрави от мен, А след няколко дни ще има и продължение на моя пътепис. Ще пиша за Копенхаген. Сега подготвям снимковия материал
цитирай
6. sphinx - 3. tili
26.08.2009 15:45
И аз ти благодаря, tili! :) Друго си е да чуя професионално мнение! :) Щом постингът те подтиква към размисъл, значи не съм сбъркал с публикуването му. Надявам се и други да се замислят и да отворят широко очите си за магията, която ни заобикаля!
цитирай
7. sphinx - 4. martiniki
26.08.2009 15:50
Истински вълшебник е той, с душа на дете! Когато ме насочи към него, казах, че той е следващият в поредицата и побързах да изпълня обещанието си! :)
Радвам се, че ти харесва!
Поздрав и от мен! :)
цитирай
8. sphinx - 5. pitagorid
26.08.2009 15:58
Радвам се, че Ви харесва постинга! Целта ми е да представя не толкова популярни съвременни сюрреалисти, за да може повече хора да се докоснат до света на магичното!
И аз благодаря за чудесното пътешествие в любимите ми скандинавски страни! Вече си подготвям багажа за Копенхаген! :)
Поздрави! :)
цитирай
9. nikita6864 - Наистина има дълбок замисъл.
26.08.2009 16:35
Намерил е място на човекът, показвайки градивните му възможности ...
Човека-творец на красивото, перфектния човек.
Симбиоза, но не негативна, т.е. човека тук не е паразит ...


Много харесах моста от хора ...

Поздрави, Творецо! :-))
цитирай
10. palisandar - Не мога да открехна прозорец, който ...
26.08.2009 18:11
Не мога да открехна прозорец, който не зная, че съществува, освен ако не го стори друг. Тогава и перваза е било, а хоризонтът отдръпнат отвъд покривите.

–––––––––––
Поздрави, sphinx ! :)

––––––––––––––––––

цитирай
11. elineli - Истинска
26.08.2009 18:34
наслада за мен!С най голямо удоволствие разглеждам сюрреалистите.Всеки път с третото си око.За да надникне в техните,където светът е приказно пожелателен ,чист и мъдър.Благодаря! :)))
цитирай
12. sphinx - 9. nikita6864
26.08.2009 21:36
Човекът-творец, създаващ един приказен свят, в какъвто може би бихме искали да живеем! :)
Радвам се, че ти допада този магьосник! Ще има и други! :)
Благодаря, Вълшебнице! :)))
цитирай
13. sphinx - 10. palisandar
26.08.2009 21:41
... и светът, който се разкрива отвъд покривите е мамещ и вълшебен! А прозорците са толкова много! :)
Радвам се, че си наоколо, palisandar! :)
цитирай
14. sphinx - 11. elineli
26.08.2009 21:48
И аз ти благодаря! :) Спокоен съм за теб! Щом използваш третото си око, значи чистотата и мъдростта на света са достъпни за теб! :)
Поздрави, elineli! :)
цитирай
15. libertybell - Роб Гонсалвес беше непознат за мен.
26.08.2009 23:17
Много интересен творец, благодаря!
цитирай
16. enige - Една дружелюбна реалност, в която ...
26.08.2009 23:23
Една дружелюбна реалност, в която се чувстваш уютно - като в детството...
цитирай
17. sphinx - 15. libertybell
26.08.2009 23:24
До скоро беше непознат и за мен, но когато го открих, направо ме очарова! :)
Радвам се, че идваш тук, libertybell ! :)
цитирай
18. sphinx - 16. enige
26.08.2009 23:26
Наистина! Гонсалвес е невероятен разказвач на приказки! :)
цитирай
19. boristodorov56 - Невероятен художник.
27.08.2009 04:45
Бях виждал тук-там няколко негови картини, но този
постинг е повече от всеобхватен и представящ.
Браво!
цитирай
20. sphinx - 19. boristodorov56
27.08.2009 05:27
Художник с широко отворени, по детски, очи!! Благодаря за високата оценка на постинга!
цитирай
21. tera - Тези неща съвсем скоро ги гледах -
27.08.2009 09:56
някой ми беше пратил презантация, много са ми познати.
цитирай
22. анонимен - !
27.08.2009 11:56
Ако разгледаме художника ще видим ,че той е много цветен.И от тук нещо не ми се връзва определението монохромен на Тили.Ама тя все бърка понятията ,може и да и простим.
цитирай
23. sphinx - 21. tera
27.08.2009 12:35
Хахаха! :)))
Знаех си, че ще се сетиш и очаквах реакцията ти! :) Радвам се, че намина! Допада ли ти направеното или...?!
Лек ден, tera! :)
цитирай
24. sphinx - 22. gen
27.08.2009 12:42
gen написа:
Ако разгледаме художника ще видим ,че той е много цветен.И от тук нещо не ми се връзва определението монохромен на Тили.Ама тя все бърка понятията ,може и да и простим.


Уважаеми, gen! До колкото ми е известно, tili има блог, в който може да й пишеш и да изразиш мнението си, вместо да използваш моя блог като пощенска кутия! Тъй като обаче вече си тук, само ще добавя, че tili е професионален художник и за мен нейното, а не твоето мнение на лаик е меродавно!
цитирай
25. анонимен - !
27.08.2009 13:01
Ти бъркаш нещо, аз на Тили картини не съм видял в нета.Пич та аз не само живопис работя, но и скулптура.
цитирай
26. tili - Прости ми, о, прости ми, gen!
27.08.2009 13:13
Как ли съм живяла до сега с тези объркани понятия за цветовете! Не искам изобщо да подхващам спор тук и никъде. Така ще си тъна в заблуда.
Извинявай, sphinx за тази реплика! Лек ден!
цитирай
27. sphinx - 25. gen
27.08.2009 13:19
Нещо бъркаш - не съм "пич", а sphinx!!!
Произведенията на tili са там, където трябва да бъдат т.е. на места, където истинските ценители могат да им се наслаждават! И пак повтарям - ако имаш нещо да й казваш, говори с нея, а не чрез мен!!!
цитирай
28. sphinx - 26. tili
27.08.2009 13:21
Няма защо да се извиняваш! Каквото повикало, такова се обадило! :)))
цитирай
29. анонимен - !
27.08.2009 13:24
Аз говоря, пич ,за думата монохромно ,тя просто я е сбъркала.Тука тази живопис не може да се впише в това понятие.Ще следя какви ще ги измъдри с обясненията Тили.
Аз да ти кажа от изобразително изкуство се интересувам от 1982 година .Художник с нейното име не съм срещал
След Ернс сюрреализма е само повторение на неговите картини ,нищо друго.
цитирай
30. sphinx - 29. gen
27.08.2009 13:44
Не възнамерявам да коментирам дребнави уточнения!!! Блог-пространството е огромно - коментирай другаде!!!
цитирай
31. анонимен - !
27.08.2009 13:55
Ти и да искаш не можеш да коментираш ,защото става въпрос за цветове , а това е най-важното в направата на една картина .Ти се щураш из нета и копираш.
Да представиш даден художник е да покажеш и собствено мнение по въпроса .Как чувстваш картината ,каква емоция ти носи .Да се помъчеш да влезнеш в нейната композиция и да те накара да размислиш -защо е така а не иначе.Но всичко това става чрез цветове.Ти ,приятелю, не разбираш от цветове.Първо посещавай българските галерии и ще видиш чудесни художници .Те ще те научат как да тълкуваш и най -важното как да я възприемаш с сетивата.Да ти замирише на терпентин и масло ,да видиш формата и фактурата и тогава ще разбереш, че по материали от интернет как да представиш даден автор не е никак лесно.Ти искаш само одобрение на това което постваш .Но когато е картина отношението трябва да е както майката към своето дете .С много любов.
цитирай
32. sphinx - 31. gen
27.08.2009 14:53
Хахахахаха!!! :)))
Бях се зарекал да не допускам коментарите ти, но този шедьовър трябва да видят всички!!! :))) Както казва tili по-горе - ще си тъна в заблуда! Ще се щурам из нета и ще очаквам само одобрения!!! :)))))))))))))))

И накрая ще добавя - блогът не е място за научни дисертации! Тук всеки публикува това, което иска да сподели и то така, както намери за добре! Не очаквам хвалебствия! Споделям това, което ме вълнува, защото не искам да го задържам само за себе си!

Не желая да споря с теб! Моля те не се появявай повече тук!!!
цитирай
33. lado - Здравейте, пропуснах ли нещо? ...
27.08.2009 19:02
Здравейте, пропуснах ли нещо?
Полихромен , монохромен - лесно се ориентира човек, но редактор от БНТ ми обясняваше ,че е монохронен (хронос - време), а една мутра наричаше Мърквичка - Мъртвичка! Да ви се представя - Владо, професионален галерист с 20 годишен стаж , предимно стари майстори, защото съм и антиквар.Отговарям на лични на всеки и помагам, ако се наложи, абсолютно безплатно на въпроси от изкуството и антиквариата. Дали е моно или поли - хората имат право да се радват на нещата , които им въздействат положително и тука акцента е " това ми харесва" и толкоз! Аз съм на 51 години и ми харесват фантастичните картини от филмите "Властелинът на пръстена" и "Междузвездни.." Но все пак, когато има терминология, тя трябва да се използва, за да се разбираме - иначе просто ще почнем да говорим на различни езици, което се е получило тук . Не е голяма болка, нали сме от правилната страна на земята,(не Земята) !
цитирай
34. gothic - Фантастично!
27.08.2009 19:10
Липсват ми по-силни думи....
цитирай
35. sphinx - 33. lado
27.08.2009 23:01
Съжалявам, че попадаш тук точно по времето на тази не особено красива полемика! Да, прав си! Изкуството се възприема с душата. Или ни харесва, или не го приемаме. Теоретизирането е за изкуствоведите. Тук нямаме подобни амбиции! Най-малко пък аз!
цитирай
36. sphinx - 34. gothic
27.08.2009 23:03
Нали?!!! Невероятен художник! Невероятно светоусещане! Просто вълшебник!!! :)
цитирай
37. gothic - Не разбирам
28.08.2009 00:25
много от рисуване. Но този човек е гений. Амбицира ме да го потърся по-сериозно. И него, и цитираните по-горе вдъхновения. А за полемиката, красива или некрасива, не се притеснявай. Тя винаги се появява там, където има мислещи хора. Където те липсват, има разпри като тези, които често се появяват на първа страница. Ти ме караш да съжалявам, че в любими не мога да включа повече от 150 профила...
цитирай
38. sphinx - 37. gothic
28.08.2009 01:53
Преди всичко, благодаря за добрите думи и затова, че се появи тук!!! :)
Моето скромно мнение е, че не е необходимо човек да разбира от рисуване, за да възприеме и да се наслади на хубава картина! Според мен изкуството (музика, живопис) се възприема с душата. Не е възможно хубавото произведение да не докосне душата, стига душата да е готова да се разтвори за красотата!
Не се притеснявай за ограничението от 150 профила. Когато имаш желание, все ще се намери начин и тук винаги си добре дошъл!!! :)
цитирай
39. gothic - Благодаря ти!
28.08.2009 11:21
Ще си позволя да добавя още нещо към думите ти за изкуството. Истинският творец, без значение какъв е егоист. Твори предимно за себе си и по този начин възпитава вкуса на почитателите си. Тези, които вместо да правят това следват вкусовете на феновете си въпреки комерсиалния си успех си рядко успяват да просъществуват дълто...
цитирай
40. sphinx - 39. gothic
28.08.2009 11:52
Съгласен съм с казаното, но това говори, че дори да не разбираш много от рисуване (това са твои думи), със сигурност разбираш от изкуство! :)
Лек и успешен ден! :)))
цитирай
41. gothic - Да,
28.08.2009 14:03
луд съм на тема музика - свирил съм пред време, но страстта си ми остана. Впрочем, вече имаш още един фен в лицето на мадам. Току що ми каза по телефона, че е направила обстойна обиколка из блога ти. :)
цитирай
42. sphinx - 41. gothic
28.08.2009 23:23
Знам за любовта ти към музиката - често посещавам блога ти! :) В него има винаги какво да се чете и слуша, и много полезна информация!!!
Чрез теб, благодаря на "мадам", че е имала търпение да обиколи блога ми! :)
Ще се радвам да ви виждам по-често тук! :)
цитирай
43. eleonoraknyazheva - Благодаря ти
28.08.2009 23:47
за поредната впечатляваща изложба.:)
Бях срещала в нета някои от картините, без да знам чии са. Една от любимите ми е тази с платноходите, а от днес и тази със заслушаните в музиката слънчогледи.:)) Богато въображение, съчетано с художествена дарба - този човек е благословен.:))
цитирай
44. sphinx - 43. eleonoraknyazheva
29.08.2009 00:23
Да, наистина е благословен! Разказвач на приказки за възрастни, разкриващ вълшебен свят!
Благодаря, eleonoraknyazheva! :)
цитирай
45. natali60 - sphinx, благодаря ти!
08.11.2009 17:44
Достави ми истинско удоволствие с този постинг.
Искам да ти изпратя и аз малко красота:
www.emilia-gallery.hit.bg
Сърдечни поздрави от далеч!
цитирай
46. sphinx - 45. natali60
09.11.2009 02:01
natali60 написа:
Достави ми истинско удоволствие с този постинг.
Искам да ти изпратя и аз малко красота:
www.emilia-gallery.hit.bg
Сърдечни поздрави от далеч!


Благодаря за добрите думи!!! Благодаря и за това, което си ми изпратла!!! Независимо, че интересът ми е насочен преди всичко към сюрреалистичната живопис, бях очарован от творчеството на тази художничка!!! Това е дъщеря ти, нали?! Браво!!!

Благодаря за поздравите от далеч! :)
"От далеч" - Китай ли означава? Ако е така, бих бил благодарен да науча нещо повече! Разбира се, ако не е нахално от моя страна!
Топли поздрави от България!!! :)
цитирай
47. natali60 - и аз благодаря за високата
09.11.2009 02:34
оценка за творчеството на Еми, да, дъщеря ми е:)
Още по- радостно е като е дадена от човек, изкушен от изкуството :)
Да, в Китай съм, и то за дълго... Може би за две години. Радвам се, че се интересуваш от Китай, така някак самотата ми намалява ( самота в смисъл на отдалеченост от моя, български свят). Имам три
постинга за Китай, ще пиша още, питай, ако знам, ще ти разкажа с удоволствие.
Сърдечно - от Пънлай!
цитирай
48. natali60 - а, и отговорите се бавят заради часовата
09.11.2009 02:35
разлика - с шест часа сме по-напред...
цитирай
49. sphinx - 48. natali60
09.11.2009 14:43
Привет! :)
Щом сте с 6 часа пред нас, значи сега при вас е 22:30 ч. и Пънлай е обгърнат от нощта. Може би си изморена и нямаш време за компютъра, но написаното не се губи и ще го прочетеш, когато ти е удобно.

Да, наистина ми е интересно да науча нещо повече за Китай, но нямам конкретни въпроси. Ще обогатявам познанията си, четейки твоите постинги! Всяко нещо, което напишеш, ще бъде интересно! Китай е необятен, далечен, загадъчен и доста затворен за света. Така, че ти пиши, а аз ще чета! :))) Пишеш много увлекателно!
Бъди жива и здрава!!! :)
цитирай
50. natali60 - Здравей! :)
09.11.2009 15:20
Струва ми се, че на приятелите в блога ще им бъде по-интересно да научат нещо повече за живота на обикновените хора, отколкото например за Великата китайска стена, за която има предостатъчно информация. Радвам се, че има любознателни хора като теб и продължаваме заедно разходката :)
И твоят блог е много интересен!
До скоро!
цитирай
51. sphinx - 50. natali60
09.11.2009 16:05
Изложих се ужасно! :) Ще трябва да се върна в първо отделение, за да се науча да смятам! :))) Дааа, сега при вас е 22:00 часа, но... както и да е! :)

Определено по-интересно ще бъде да пишеш за обикновените и необикновените хора! :) Наистина за Китайската стена има много материали, но сигурно има доста други забележителности, които не са известни на широката публика. Като казвам "забележителности", нямам предвид само тези, сътворени от човека, но и тези, при които Бог (Природата) е проявил въображението си!!!
Очаквам с нетърпение да ме поведеш на продължително пътешествие!!! :)
цитирай
52. natali60 - sphinx,
10.11.2009 07:37
като си в чужбина, с часовете по принцип е бъркотия...:) Имам приятелка в Сан Диего, като си говорим по скайпа, при мен е неделя, в същото време при нея е още събота!!! Шегуваме се, че това е - залезът на западната цивилизация - все във вчерашния ден стоят... :)
Добре, ще пиша, каквото преценя, ще гледате през моя поглед :)
Поздрави!!!
цитирай
53. sphinx - 52. natali60
10.11.2009 17:58
Най-добре е така - пиши за всичко, което е интересно за теб. Във всички случаи, то ще е интересно и за нас тук! Китай е огромна и във всяко отношение непозната страна. Всичко е интересно!!! Разказвай и снимай, за да добиваме реална представа!
Предварително благодаря за труда, който ще положиш!!! И бъди сигурна, че не само аз ще съм благодарен!!!
Успех и... до скоро! :)
цитирай
54. natali60 - Благодаря, sphinx!
11.11.2009 03:44
Ще се постарая :)
До скоро! :)))
цитирай
55. sphinx - 54. natali60
11.11.2009 11:27
И аз благодаря! :)
До скоро! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sphinx
Категория: Изкуство
Прочетен: 2384280
Постинги: 162
Коментари: 2790
Гласове: 15972
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930